Tidak ada tempoh selepas mengambil antibiotik? [Nasihat pakar]

Helo, saya menghadapi masalah sehingga saya lewat dalam tempoh saya. Saya ingin menambahkan bahawa dari 1 Julai hingga 6 Julai saya mengambil Duomox, dan dari 12 Julai hingga 19 Julai saya mengambil Klabax kerana saya menghadapi masalah dengan tekak saya. Pada hari Khamis 18/07 saya telah menyelesaikan pek Daylette saya jadi saya sepatutnya menjalani haid saya. Saya telah mengambil pakej baru sejak hari Jumaat, dan saya masih tidak mempunyai tempoh. Mungkinkah ini disebabkan oleh pengambilan antibiotik? Saya akan menambah bahawa saya melakukan hubungan seks dengan teman lelaki saya dua bulan yang lalu, dan kemudian saya mempunyai tempoh normal.

Amenore boleh disebabkan oleh pelbagai sebab, termasuk penyakit berjangkit. Walau bagaimanapun, saya menasihatkan anda untuk berjumpa doktor secara peribadi untuk pemeriksaan.

Ingat bahawa jawapan pakar kami adalah maklumat dan tidak akan menggantikan lawatan ke doktor.

Barbara Grzechocińska

Penolong profesor di Jabatan Obstetrik dan Ginekologi di Universiti Perubatan Warsaw. Saya terima secara peribadi di Warsaw di ul. Krasińskiego 16 m 50 (pendaftaran disediakan setiap hari dari 8 pagi hingga 8 malam).

Tag:  Kesihatan Ubat-Ubatan Glosari 

Artikel Yang Menarik

add